De multe ori m-am întrebat la începutul studiului meu în astrologie, de ce sunt necesare atâtea aspecte, ce sens au cele minore şi care sunt considerate subtile, de rafinament.
După nişte ani de practică am început să le folosesc încet, încet în situaţii delicate sau paradoxale, dar fără a încerca să aprofundez dincolo de definiţiile obişnuite aceste aspecte. Pe măsură ce le descopeream forţa, nicidecum de aspecte minore, mă uimeam şi aşa am început să caut să înţeleg. Am tras nişte concluzii, dar continui să studiez şi să analizez. În tot cazul, am descoperit că atunci când ştiinţa era un tot, nu atât de divizată ca acum, în numeroase discipline, care necesită specializări. În trecut adevăratul om ştiinţific era cel care înţelegea totul, plecând de analogiile profunde şi conexiuni.
Deci m-am gândit că aspectul de sesquicuadratură este de fapt de 3 ori unghiul de 45 de grade şi am făcut analogia acestui aspect cu o pentagramă dar şi cu numărul 3 şi 2. Doi pentru unghiul de 45 de grade este obţinut prin dividerea cuadraturii la 2 şi 3 prin multiplicarea de 3 ori a unghiului de 45 de grade, iar 5 sau pentagrama de la implicarea semnului Peştilor.
În numerologie, natura numerelor 2 şi 5 este asemănătoare, adică 2 reprezintă o separare iar 5 reprezintă un fel de criză al cărui sens ar fi separarea. Chiar glifa numărului 5 este ca un fel de 2 întors, sau mai bine spus răsturnat. Deosebirea lui 5 faţă de 2 este că dualitatea şi separarea se face cu Liber Arbitru – de aceea se poate spune că 5 reprezintă o dualitate constructivă. De aici se poate deduce că 5 este numărul individului creator, reprezintă o forţă individuală – de aceea de multe ori în astrologie numărul 5 îi este atribuit lui Marte – şi, se mai poate spune că numărul 5 ne determină să raportăm la sine mediul înconjurător.
5 este primul număr impar format prin adunarea unui număr impar cu unul par 2+3, de aceea se poate spune că este un amestec de bine şi rău, aşa cum este construit omul, un fel de nuntă dintre aceste două zone. Şi atunci se poate spune că el reprezintă inhibarea de către anumite forţe ale fiinţei care aspiră la individualitate, el mai poate fi un element care este înclinat să producă dezordine şi dezorganizare. Pe de altă parte numărul 5 reprezintă primul număr care admite reprezentarea geometrică a unei stele. El posedă o forţă de atracţie căreia fiinţa umană nu i se poate distrage. Devine evident ce tip de forţă deţine la momentul respectiv numărul 5. În contextul celor prezentate mai sus, mi se pare că numărul 5 reprezintă exact epoca în care ne aflăm, şi cred că este numărul Timpului nostru. Al cincilea principiu, cel al autocreaţiei, este cel în a cărui sferă omul nu trebuie să ajungă, tocmai pentru a nu fi distrus – şi oare ce facem noi prin clonări, fertilizări in vitro, simularea big-bangului?
Mi se pare demn de spus că acum au loc două aspecte importante de sesquicuadratură, unul este cel dintre Soare şi Neptun – care se va desface în câteva zile, dar care a acţionat asupra noastră cam o săptămână şi a făcut ca totul să se amplifice exponenţial tocmai prin puterea ” creatoare” cu care noi am investit un gând, o acţiune, o frică, o situaţie, o boală – adică tot ce am făcut noi în mod responsabil şi conştient (Soarele), iar al doilea îl are la un capăt tot pe Neptun şi Chiron, iar la celălalt pe Jupiter. Aceste două aspecte sunt legate de cuadratura dintre Soare şi Jupiter.
Neptun şi Chiron, vârful de lance al acestor aspecte, se află în semnul Peştilor. Dacă am socoti în numere zodiacul, numărul 1 ar trebui alocat semnul Racului, din mai multe motive: odată datorită conotaţiei de naştere şi maternitate – dar şi de finalitate şi moarte dată zodiei, semnul – glifa reprezintă o spirală care se înfăşoară şi una care se desfăşoară, care sugerează mersul animăluţului reprezentat de semn: mersul înainte şi mersul retrograd, dansul Racului, de aceea spirala dublă semnifică un ciclu care se încheie şi unul care începe. Dacă continuăm numerotarea, atunci numărul 2 ar fi atribuit Gemenilor ceea ce evident este mai mult decât normal dacă ne gândim la conotaţia şi glifa semnului, numărul 3 Taurului, numărul 4 Berbecului, iar 5 Peştilor. Observăm că numerele 3, 4, 5 sunt reprezentate de simboluri animaliere, fiecare dintre ele reprezentând o anumită epocă a omenirii. Peştii sunt legaţi de imaginea lui Iisus. Pentru că nu mai avem obiceiul de a privi nimic în profunzime ci doar superficial, probabil că pentru mulţi dintre noi peştele nu reprezintă nimic, cel mult ceva bun de păpat. În trecut oamenii asociau Peştele cu imaginea vieţii care se revarsă în valuri mari şi care progresează continuu. De aceea Iisus este principiul progresului ca opus al stagnării sau regresiei. A te alătura lui Iisus înseamnă participarea la viaţa care se revarsă în valuri mari şi se reînnoieşte. Probabil că în Evanghelie, de aceea când este vorba despre o nouă atitudine a omului apare imaginea pescuitului. Astăzi nu mai putem ucide Taurul cum făceau cei 3000, nici sacrifica mielul – Berbecul, cum făceau cei 4000, astăzi hrana celor 5000 ar trebui să fie peştele această vieţuitoare care ne este oferită de marea unduitoare a spiritului (miracolul înmulţirii pâinilor şi peştilor din Evanghelie). De acolo sus, din Ceruri, care este patria lui 5, a stelelor de deasupra fiecărui cap, se zăresc doi peşti, sunt peştii sortiţi să-i hrănească pe cei 5000 şi deci de acolo de sus, vine hrana celor ”flămânzi”.
Mulţi cred că regiunea Peştilor din zodiac este extrem de luminoasă, pentru că acolo ţâşneşte focul spiritului. Dar este din contră, acolo se află zona cea mai săracă în stele, este o regiune în care forţele întunecate şi negative îşi exercită din plin influenţa – să ne gândim la acest semn ca ceea ce apare în povestirile ezoterice, necesar pentru a evolua – noaptea întunecată – numai în urma acestei experienţe descoperi Lumina interioară.
Practic vedem că numărul 5 reprezintă semnul Peştilor, semn în care se află Neptun şi Chiron, ceea ce amplifică simbolismul pentagramei, al numărului 5, al principiului separării.
Revenind la aspectul astrologic putem deduce că aceste două aspecte au rolul de a face separări, de a alege şi de a ne determina să simţim nevoia de Dumnezeu. Mai mult decât atât, în ecuaţie intră şi planeta Marte – simbolizată de numărul 5, adică acţiunile noastre din această perioadă sunt decisive, ele reprezentând o alegere importantă pe care o facem, evident mulţi dintre noi inconştienţi, adică adormiţi, anesteziaţi. Marte formează o opoziţie cu Neptun, reprezentând într-un fel modalitatea de a înţelege ce avem de făcut. De aceea este extrem de important ca toate acţiunile noastre de acum să fie atent studiate din punct de vedere spiritual, avem nevoie de acţiuni cutezante, de o înaltă ţinută morală, în nici un caz de cele care ne sunt date ca urmare a unor interese de grup sau politice. Avem nevoie să ne trezim privirea vizionară, holistică, revoluţionându-ne viaţa. Marte formează inconjuncţie cu Uranus şi sextil cu Saturn şi Nodul Nord, aspecte care ne vorbesc despre sacrificii, ele sunt mai mult de natură interioară, adică implică sacrificarea unor concepte vechi şi implicarea într-o muncă de descoperire, cercetare, valorificare, risc, asumare, responzabilizare şi analizare a potenţialului nostru interior – fel de devotament pentru reuşită şi o supunere totală în faţa obligaţiilor globale, umanitare, de sacrificare a propriilor dorinţe spre binele celor din jur. Pe scurt avem o mulţime de încercări de depăşit, acum într-un ritm accelerat, ele vor rezolva, odată experimentate şi înţelese, probleme importante care vor permite evoluţia noastră spirituală, la nivel global, ca Umanitate solidară cu acest Pământ. De fapt acum ar trebui să putem să ne depăşim limitele, ceea ce ar aduce înţelegerea unei noi atitudini de Viaţă. Tot ceea ce se întâmplă acum nu are nimic de a face cu lecţiile karmice, nu este o energie care trebuie diminuată, ci pur şi simplu este o ALEGERE a sufletului, pentru a evolua spiritual.
A, şi încă ceva, în medicina veche, se spune că o boală trebuie studiată în prima şi a cincia zi. A cincia oră după miezul nopţii şi în a cincia săptămână. Se considera cu numărul 5 reprezintă mediul care intervine în viaţa noastră cu mare succes – până atunci trebuie lăsată natura să lucreze. Din momentul 5, se intervine din exterior în bine sau rău. Paracelsus spune că sunt 5 forţe care dau sănătate dacă sunt în echilibru şi boală dacă sunt în dezechilibru. Deasemenea sunt 5 feluri diferite de manifestare a bolii, boala are 5 faze de dezvoltare şi este nevoie de 5 secţiuni medicale pentru a cunoaşte organismul uman. De aceea acest aspect de sesquicuadratură este foarte important în astrologia medicală, cumva furnizând informaţii despre declanşarea bolii. În acest context, este foarte posibil că dacă nu intervenim şi nu acţionăm pentru a evolua, să se declanşeze probleme de sănătate care evoluează cu o viteză astronomică, tocmai pentru a ne capta atenţia şi a ne determina să acţionăm.
Filozoful Aristip se bucura de trecere la curtea lui Dionisos, tiranul Siracusei. Într-o după amiază îl întâlni din întâmplare pe Diogene în timp ce-şi prepara o porţie de linte. “Dacă ai fi dispus să fii curtenitor la curtea lui Dionisos, nu ar mai trebui să mănânci linte,” spuse Aristip. “Dacă ai ştii să apreciezi lintea, nu ar mai trebui să fii curtenitor cu Dionisos,” răspunse Diogene.
Spune maestrul: “E adevărat că totul are un preţ, dar întotdeauna preţul e relativ. Când ne urmăm visele, putem lăsa impresia celorlalţi că suntem nefericiţi şi nenorociţi. Dar ce gândesc ceilalţi nu e important. Importantă e bucuria din inimile noastre.”